Van app tot tab
Vooraleer je een app tot tab kan transformeren, moet je uiteraard weten hoe. En dat is gelukkig niet moeilijk. Zit je in het juiste kanaal? Dan kijk je naar de balk bovenaan waar wellicht de tabs ‘Posts’ en ‘Bestanden’ staan. Daarnaast vind je het plusteken. Wanneer je hierop klikt, opent er zich een venster met allerlei apps. Heb je de juiste gevonden? Dan kan je van start!
Gestructureerd samenwerken met planner
Heb je met je collega’s een Teamskanaal en werk je samen aan een project? Dan is het soms moeilijk om het overzicht te bewaren. De Planner app helpt je om gestructureerd te werk te gaan. Heb je de app geïntegreerd, dan kan je kolommen aanmaken, zoals ‘To do’, ‘Busy’, ‘Check’ en ‘Done’. Elke taak wijs je toe aan een persoon, die op zijn beurt de taak in de juiste kolom plaatst. Bovendien kan je aan elke opdracht een label hangen. Zo weet je in één oogopslag wat er al gedaan werd. Elke taak hangt ook vast aan een prioriteitsniveau en een begin- en einddatum. Gaat een van de taken vervallen? Dan krijg je een herinnering in je mailbox!
Extra tip: wil je graag een zicht op de vooruitgang van het project? Dan kan je naast de tab ‘Bord’ ook nog kijken naar ‘Grafieken’ en ‘Planning’.
Rapportage van bedrijfsdata via power bi
Power BI is een tool voor het visualiseren van je bedrijfsdata. Wil je bijvoorbeeld kijken hoe de vooruitgang is in elk team? Of wat de inkomsten zijn per jaar per afdeling? Dan wordt dit allemaal gevisualiseerd in Power BI op basis van jouw verzamelde data. Dankzij deze rapporten worden collega’s in hetzelfde team vlot op de hoogte gebracht en kunnen ze snel reageren.
Feedback via forms
De kans is groot dat je af en toe een webinar of een teambuilding organiseert. Misschien krijg je meteen feedback van de deelnemers, maar in veel gevallen is het ook gissen naar wat ze er écht van vonden. Forms integreren is daarom altijd een goed idee. Zo kan je een (anonieme) bevraging doen om jouw volgend event nog beter te maken!
Verslagen schrijven met OneNote
Heb je een online meeting, dan is het handig dat er iemand notities maakt. En waar kan dat eenvoudiger dan in OneNote? Bovendien kan iedereen in dat kanaal de notities raadplegen en aanvullen. Altijd mooi meegenomen wanneer je met veel deelnemers in een meeting zit. En door het gebruik van secties en een snelle lay-out hebben ook mensen die niet konden deelnemen een duidelijk overzicht van de virtuele bijeenkomst.
Extra tip: we weten hoe eenvoudig een Wiki is. Toch raden we het gebruik ervan ten zeerste af. Als je OneNote gebruikt voor het maken van verslagen, is er geen enkele reden om nog Wikitabs te integreren.
Natuurlijk zijn er nog vele andere apps die het je makkelijker maken om gestructureerd te werken. Wil je hier meer over weten? Boek dan een afspraak. Wij vertellen je er graag alles over.
Nog meer weten over Teams? Lees dan onze blog met 7 handige tips om nog efficiënter te werken in Teams.