Een dag in het leven van Customer Service Engineer Dorien
01/08/2024 - 3 min readVan stagiaire bij NTX tot onmisbare schakel bij de ondersteuning van internationale medische congressen: dat is het pad dat Customer Service Engineer Dorien de afgelopen jaren aflegde. Graag deelt ze in deze blog hoe een werkdag er voor haar uitziet.
Van stagiaire tot Customer Service Engineer
Ik werkte al zo’n vijftien jaar als magazijnier toen ik de beslissing nam om te beginnen aan het graduaat Programmeren aan Thomas More. Tijdens mijn studie vond ik een stageplaats bij NTX in het cmOffice team, waar we digitale ondersteuning bieden voor internationale medische en wetenschappelijke congressen. Dat viel zo goed mee, voor mezelf én voor NTX, dat ik mocht blijven.
Voor, tijdens & na het congres
Mijn werkdag begint steevast met een kop thee en het checken van mijn mails en de planning. Elke dag is anders, afhankelijk van de congressen en de fase waarin we zitten.
In de voorbereidingsfase ben ik druk bezig met opnames van presentaties als back-up voor eventuele problemen tijdens het congres. Ik volg deze sessies nauwgezet om in te grijpen bij mogelijke technische storingen. Bovendien zorg ik ervoor dat de ‘Scan & go’ voor de registraties vlekkeloos verloopt. Hiervoor ontwerp en test ik de registratiebadges en stel ik achtergronden in op de kiosks.
Daarnaast verzorg ik het volledige verhaal rond onze modules cmTrack en cmLead. Dit stelt exposanten onder andere in staat om eenvoudig standbezoekers te identificeren, interesses van bezoekers bij te houden, profielupdates te maken en zelfs vervolgactiviteiten te automatiseren. Om dit in werking te stellen, breng ik heel wat tijd door in ons magazijn.
Als laatste maak ik polls en upload- en registratiepagina’s aan, zorg ik voor het opzetten van de interactiesoftware Slido en zorg ik voor de werking van de platformen. Van het opzetten en het designen tot het uittesten en het optimaliseren van de werking.
Tijdens het congres zijn er andere taken. Zo wordt er buiten aan de zaal op een scherm geprojecteerd welke sessies er bezig zijn. Ook dat neem ik voor mijn rekening, samen met remote support van thuis uit. Soms ben ik ook ter plaatse om ondersteuning te bieden.
Als het congres afgelopen is, zorg ik voor het opknippen van gestreamde sessies en maak ik deze beschikbaar.
Alles wat ik leer, krijg ik aangeleerd van de collega’s. Ik heb het maar te vragen en dat is echt een fijne werksfeer.
Nooit met hetzelfde bezig
Het fijnste aan de job is de variatie en het constante bijleren. Elke dag brengt nieuwe uitdagingen en elk congres is uniek. Als ik mijn werk in drie woorden zou omschrijven, dan zeg ik gevarieerd, leerrijk en uitdagend.
Engelengeduld
Maar wat maakt een goede Customer Service Engineer? Iedereen kan het, zolang je interesse hebt in de materie en het leuk vindt. Je moet logisch kunnen denken, nauwkeurig werken en soms wat engelengeduld opbrengen. Teamwork is essentieel, want alles wat ik doe is onderdeel van een groter geheel. Mijn collega’s leren me alles wat ik moet weten, en dat is echt fijn.
Klinkt werken bij NTX als iets voor jou?
Neem vandaag nog contact met ons op en wie weet werk jij binnenkort samen met collega’s zoals Dorien!